Långfredag

Kan man lungt säga! dagen började vid 8 då barnen tyckte att vi skulle gå upp.
Jo tjena tänkte jag och somnade om... bra skönt. kom igång vid 10 tiden och förberedde maten vi skulle ha med till surahammar. bakade en kladdkaka, duschade med nelli och piffade till mig (så gott jag kunde).
Sen in i bilen och mot sura!

Kom dit och styrde upp en underbart god Lax med rosepeppar till påskbordet.
Sen kom sofia med sina barn, Mina föräldrar och Sandra.
vi satte oss till bords och käkade massa god mat och snackade strunt.
Efter det var de lek fika godis och mer lek.

Åkte hem och messade Gabbe på vägen. Han skulle komma hit innan trixfesten.
så när vi svängde in på gården stod han och väntade på oss. Med en leksak till Dansötisen!
En nikon D80 tror jag bestämt att det var! dan ska köpa den av honom, så han är nu lyckligast i världen och jag slipper tjatet om en systemkamera! säger bara: WOOOHOOO!
men det finns en nackdel.. nu har man haft kameran upptryckt i ansiktet nästan hela tiden. Han är precis som far min.. fotar allt och inget i tid och otid! Jävla karlar. Pappa har iallafall vett att muta barnbarnen med småpengar om han får ta porträttserier på dom. dan bara massakerar en med kameran

Vart fika och snacka strunt med gabbe innan han och dan knatade ner till trixarna för fest och musik.
jag blev kvar hemma med barnen som kollade på pirates of the ...
nelli somnade snabbt och tuva kort därefter. Lisa och jag har städat skurat och ska fortsätta pyssla med hemmet så det blir mysigt!

ska slå på en film till Lisa och städa och fixa barnens påskägg till morgondagen!
Dan jobbar imorgon så vi ska till vallmobadet på förmiddagen med alla Helminare och sen hem till Sofia o Niclas för påsklunch och massa mys!
det ska bli trevligt!

skriver mer i morrn!
Puss på er alla och GLAD PÅSK!!!!

Kommentarer
Postat av: Madde

Glad påsk på er! Har ni bokat något hotell ännu?

2009-04-10 @ 22:29:57
URL: http://maddehfucker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0