damrallyt 2009

kaos....
bilen startar inte på morgonen.. så vi checkar in i volvon medans dan och roger meckar bil
missar stora starten i västerås, men åker ikapp i skultuna
efter första stoppet i skulltuna börjar bilen krångla och hoppa som aldrig förr..
vi stannar längs vägen.. en servicebil kommer dit och börjar meka med forden.. mitt iallt kommer lisas farmor. hon tar med sig lisa in till stan då vi inte vet hur lång tid allt ska ta.
efter en stund är dom klara och vi åker vidare mot sura... har servicekillarna bakom oss...
tar oss till sura och parken där.. hälsar på lite  folk.
cruisar vidare genom sura centrum..lagom efter centrum pajjar bilen igen.. jag ringer servicebilen och dom kommer och lagar lite nya saker på bilen.. åker ngn kilometer. bilen fortsätter att bråka.
Tomten provkör hellmer och upptäcker att johanna har haft fel körteknik med bilen...så mycket av allt strul kunde vi sluppit... yey..
men hon gjorde svinbra ifrån sig hela resterande damrallyt.
kom till hallsta med bilen cruisade genom centrum.. såg massa folk och skrattade...
sen vart det i rask takt mot westerqvarn och avslutningen...
står i ngn monsterkö för att få parkera med bilen på anvisad plats när swloooosch!
marken under bilen blir översvämmad av vårat kylarvatten.. slangen hade släppt...bilen kokade...
då ville jag bara skratta gråta och bli galen.. bara ngr minuter efter dyker servicekillarna upp leendes!
-vi trodde ni klarat er hel vägen hit utan problem hahah men tji fick vi!.. dom satte tillbaka slangen och fyllde på vatten
men vi lyckades parkera och fick i oss lite fika ochträffade en massa folk!

efter rallyt tog jag och johanna volvon till hallsta och Dan körde forden och lisa till hallsta.
dom hoppade sen i volvon och vi åkte till ok, för cigginköp och lite glass och mosbricka..
sen hem och svira om och in i bilen igen..
rallyfart till Sura och fira johnny och sandra.. åt massa grillat och sen tårta till dessert
massa frågor om rally.. ville bara grina.. men bet ihop...
Dan fick massage och jag drack vin.. sen åkte vi hem...

idag har vi vart på kalas på vallmobadet och badat och fikat...
nu sover nelli. tuva myser i soffan, Dan handla fetaost och jag sitter vid datorn...
Dan och jag firar 3år idag... så grattis på  oss !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0