att inte sova hemma i sin säng

En värdelös natt...
'Jag stod och diskade igår kväll efter mitt bullbak.
från ingenstans fick jag sån yrsel att jag knappt kunde stå , gå ligga ja helt enkelt fungera normalt.
Vart orolig och ringde sjukvårdsupplysningen.
i vanlig ordning blev jag tillsagd att avvakta och förska lägga mig och sova.
så jag gjorde som dom s...
Vart bara värre...
illamående, frossa och yrsel.. ringde upp igen...
vart ombedd att åka in till akuten..
Sagt och gjort.

Johanna kom hit och hämtade mig för att följ med mig upp.
Vi spenderade 4 galna timmar dvs från 00-04 innan läkare kunde komma och ta hand om mig.
När läkaren klev in såg jag att det var en gammal vän.
han underökte mig och vi snackade lite strunt.
skickade hem johanna 04.05 ör att hon skulle få ngr timmars sömn och orka jobba.
satt själv i mitt intagningsrum till kl 06.
Då fick jag veta att jag skulle sova kvar och kom upp på avd 11, hjärtintensiven?!
fick äntligen sova.. TRODDE JAG!
kl 07 studsade en sköterska in och tvingade på mig frulle.. som jag inte åt.. försökte sova men
då väckte dom mig och stack mig i fingret samt berättade att min man hade kommit upp!
Pratade med Dan en stund innan han skulle till skolan.
kl08 kom läkaren och hans team för att undersöka sticka och kolla en massa...
tillslut fick jag sova... till 11.30 då skulle jag tydligen äta lunch..
efter knappt ngn sömn och efter att förklara för "Agda 87" att hon låg på sjukhuset och berätta att jag INTE sett hennes tandprotes, tröttnade jag fett!
Jag förklarade vänlig men bestämt att jag ville hem. för jag har inte min röntgen förens imorgon...
Så dom skickade hem mig!!!
Promenerade hem i det blöta med underbara vädret!
Mötte Jullan och babblade en bra stund med henne.
kom hem och plockade upp lite, tog en dusch och satte mig i soffan..
han inte gjort mycket sen dess..
Nu kollar jag på sista avsnittet av cityakuten och när Danne kommer tillbaka ska vi se

 så imorrn ska jag tillbakaför röntgen och provtagning.
dom tror att jag har ngr kristaller i örat som lossat lit, därav yrseln eller så har jag sprungit in i väggen och stressat förmycket med sklan och sånt.
eller så vet jag inte vad det kan vara...

hejsvejs

Kommentarer
Postat av: Madde

Men Maria! Nu blir jag orolig! Stressa inte, ställ dig och gör lite solhälsningar! :D hoppas det ordnar sig, väntar på en update!

puss

2009-06-16 @ 16:58:47
Postat av: Helena

Uss uss. Ta det lugnt nu och krya på dig. KRAM

2009-06-17 @ 12:38:54
URL: http://helenasvirrvarr.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0