helgen

En över lag trevlig helg! ska lägga upp lite bilder senare...
Fredag:
En tur till Åsby och handlade lite krukor och smultronplantor.
Hann även med en mysig familjefika!
Åkte till hallsta/näs för att fira Dannes syster sofia.
Hon fyllde 31.
Vi käkade grillspett med hemmagjord potatissallad och massa annat smaskigt!
Sen vart det kladdkaka och kaffe.
jag gosade på en 11veckor bebis som heter Olle.
Han var så liten och mysig..
Dan såg mest orolig ut och sa gång på gång.. Få inga dumma ideér...
Det fick jag inte.. känner mig nöjd som det är! Faktiskt!

Lördag:
Barnfestivalen..
Vi knatade ner till växhuset för ansiktsmålning av barnen. Mötte upp svägerskan sandra och svärmor Anita med sofias barn Linneá och charlie.
Barnen vart kanonfina! Tuva och Nea vart fjärilar, Charlie spindelmannen och Nelli en tiger
efter det ville tjejerna rida på ponnyridningen..
Sagt och gjort.. Kön tog aldrig slut...
men till slut fick dom varsin häst och skrittade varvet runt!
Vi tog en fika utanför växhuset och mötte upp Jensa och han son Rasmus.
Vart fiskdam och sen ner på stan för att spana in vad som fanns där,
En polisbil och lite spex..
Gick vidare ill vasaparken och tittade på djur, kramade snövit och klappade en liten get.
Familjen Helmin begav sig hemåt
medans vi adra gick tillbaka ner på stan och sa hej då till killarna Stopar
kvällen:
Vi åkte ut till sura för att grilla hos Dans föräldrar.
när vi kom dit hjälpte Tuva till att sätta potatis ,
och jag Dan och nelli hälsade på Mange och Jossan som var husvakter
hos Manges föräldrar.
Gick hem till Helminarna och käkade gott..
Sen hamnade maken min i matkoma och sov en timma.
Vi andra kollade på tv och peppade för ESC!
ESC började och jag rös när det var sveriges tur.
Hur det sen gick över lag behöver vi inte tala om..
Men jag är förkrossad.. 21 plats!!!
Barnen somnade och blev kvar hos helminarna..
Dan och jag åkte hem
söndag
Idag har jag städat, Dan har pluggat.
Barnen kom hem vid 15 tiden.
Tog en tur till hällashopping.
Köpte knickers till Tuva. Leggings till Nelli och ett linne till mig
Tog en fika och åkte till mediamarkt.. andra sidan stan.
Skulle precis gå in när larmet gick..
Upptäckte att blåbäret som packade min påse på hm hade glömt ett larm..
Lämnade min kasse i kundtjänst. gick in och köpte lite filmer.
På vägen ut ringde jag till hm och berättade om larmet..
slutade med att jag ska få kompensation. och larmet borttaget såklart hahaha!
handlade på Maxi massa mat...
NU:
Sitter i soffan, kollar pokemon med barnen.
mätt i magen efter tacos och seg som fan...
Dan skulle iväg och tvätta bilen.
Sen ska vi titta på film och mysa..
Har köpt en burk B&J half baked... MUMS!!!!!
tack för mig... ps. bilder kommer snart!  ds


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0