så var det snart måndag...

den här helgen har gått så fort..

Fredag: var på vuc med svärmor efter en massa strul med betyg och annat inför min högskoleansökan...
men det löste sig till sist.. så nu har jag postat mina betyg och hoppas komma in på sjuksköterskeprogrammet.
kvällen tillbringades med erika och hennes son Rasmus samt mina hjärtan nellsan och luvan...
åkte först ut en sväng till maxi och bytte vårane dvd samt handlade mat.
sen hem och styrde tacos och kollade film medans barnen lekte för fulla muggar. vid 22 gick erika med son hem och jag nattade två utmattade barn samt satte mig i soffan och glodde på tv.

Lördag: mina föräldrar hämtade mig och töserna för en förmiddag på ikea. handlade julklappar till äldsta flickorna och åt lunch på ikea. sen en tur på hällashopping för jakt efter kjol och skor till barnen inför sönadgens spektakel. hittade en söt lila kjol till luvan och inga skor på hälla. så det vart en tur på stan och fyndade skor till båda för 75kr!!!
rea på skopunkten...
sen hem och fick besök av erika och rasmus . barnen kollade på disneytimman och vi chillade. efetr en stund tog jag med mig johanna till coop och handlade medans erika kollade de små.
sen hem och mös med mina töser. erika skulle få besök senare på kvällen så hon och ralle gick runt 20.
vi kvarvarande dvs jag och hjärtanan tittade på lilla melodifestivalen dansade och hade skoj. dom somnade i vettig tid och jag läste lite bok och pratade med älskling som var i sthlm med takida... sista gigget på turne'n. han hade mycket att göra, så vi hann inte prata så länge, men han skulle ju komma hem på natten, så det var lugnt!
gick och la mig runt 00..  då hade jag hänt upp julstjärnorna och städat lite...vaknade av att älskling kom hem och
kröp ner hos mig..

Söndag: Vaknade 9 och styrde frulle till barnen samt tittade på tv.. Danne fick sova eftersom han kom hem så sent. sen vart det till att fixa iordning barnen med Dusch frisering och finkläder. sen väcka Dan för att vi skulle göra detsamma... anledningen var att vi skulle på dop för Dannes kusinbarn Alfred...
för första gången i världshistorien var vi i god tid vid kyrkan..
dopet och fikat efteråt var en mysig tillställning! Fick även träffa sandras kille Rikard! en trevlig dalmas!
sen vart det middag i sura och fika samt promenad med Dobbi!!!
kom hem runt 20.30 och la barnen som var mer sovandes än vakna efter en intensiv dag...

Danne och jag mös ner oss i soffan med vin och film.. helt underbart att få lite ensamtid med honom  <3...

nu är han på promenad med johanna och piff för inköp av cigg medans jag sitter här och vill krypa ner i sägen..

sov så gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0