aktiv helg

har haft fullt upp eller iallafall hyfsat aktiv!
lördag: dan sov länge för att han jobbat på natten. jag vaknade och hade ett rejält återfall av kristallsjukan som jag lider av..
det är när kristallerna i örat sitter löst. balansen på verkas och man känner sig snurrig hela tiden. har inte haft så mycket problem med det på sistone, så jag hade glömt hur jobbigt det är... det snurrade och min dragningskraft drog åt höger hela dagen. Dan var snäll och handlade åksjuketabletter som är det enda som hjälper mot denna åkomma. drygt att det alltid kommer att kunna dyka upp titt som tätt..
nåja. efter ett tag pallrade vi oss ut till sura och åt lunch och fikade. efter ett tag så gick jag och tuva samt farfar johnny ut i skogen för att plocka svamp. med inställningen att säsongen var slut vart vi glatt överaskade när vi kom tillbaka med två fulla icakassar trattkantareller..
på vägen hem insåg jag vilket helvet jag hade framför mig med allt rensande.. men som tur var kunde johanna ta en massa svamp så det vart mindre för mig att tampas med hahaha.. johanna och jag tog en promenad och hon berättade en massa som hänt under veckan. efter det gick jag hem och tittade på film och rensade svamp med Dan.  romantiskt va hahahaha!

Söndag: vi vaknade sent och åt frulle. sen förvällde jag all svamp och vi gjorde iordning oss för att åka till flen och fira min mamma.. det vart en trevlig tillställning med våran familj, dannes föräldrar och mat och tårta. åkte hem och ska nu äta lite rester från igår.

nelli är grymt trotsig just nu och man blir mer eller mindre tokig vissa stunder.. men det hör till...

imorrn ska jag ha min första dag på praktiken.. ska bli helt ok faktiskt. hoppas att jag får jobba med bra människor!

hej hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0