helgen....

ja det var en ganska händelselös helg.. Danne jobbade och jag var hemma och mös med barnen.

FREDAG: Lisa får ett infall och ville till morfar och mormor.. efter lite stressplanering får hon åka tåg själv för första gången hem till dom! det gick jättebra och hon var mäkta stolt!!
Jag åkte och handlade med min älskade svärmor på hälla.. vart massa mat och målarfärg. fick ett infall och bestämde mig för att måla om i vardagsrummet med en fin nougatfärg..
Sagt och gjort. medans nelli sov och tuva kollade på film målade jag om. men inser framåt småtimmarna att färgen tagit slut.. HELVETE!! var så trött att jag inte ens orkade duscha av all färg och somnade som en stock.

LÖRDAG: Tuva berömde mitt flammigt målade halvklara vardagsrum och vi myste på förmiddagen. sen gick vi ner på stan och jag köpte tre par skor! eller jaa. två par stövlar och ett par finskor.sen kom min svärmor hit med mer färg så jag kunde måla klart innan danne kom hem på söndagen
sen ringde mari och bjöd hem oss till dom för playdate middag och mys!
vi åt pasta med quornfärssås och drack vin. barnen lekte för fulla muggar. hennes äldsta dotter skulle på disco nere vid växhuset och hade lite polare över som piffade till sig för fulla muggar. när dom sen gick var dom klädda i minimala shorts linne och ziptröjor. dom såg mer nakna än påklädda ut.. och mamma Mari vart vansinnig. fult försåligt. så hon ringde och skällde på sin tös och förklarade att man inte kan gå ut halvnaken en lördagkväll och sen beslutade vi oss för att gå till min lägenhet för att hon skulle kunna möta upp tjejerna så dom slapp gå hem själva.. vi hade mys här med och åt kex och ost.. drack vin och pratade om livet.
när dom sen gick hem somnade jag utan att slutföra mitt målande...

SÖNDAG: vaknade sent och käkade frulle med barnen. sen simskola med tuva och middag hos dans föräldrar. när vi kom hem var det film och målning. när barnen somnat kom dan hem och fick måla det sista som var kvar. han skulle behöva ta en vända till med rollern när han har tid!
tog en sen promenad med johanna och sen somnade jag sött!

detta var en förkortade version av min helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0