jag är kass

på att blogga periodvis...
men till mitt försvar ar jag haft 2 sjuka barn hemma alldeles förlänge!
nu har dom vart på dagis hela dagen..
men inte utan incidenter såklart :(
personalen ringde mig runt 13 och berättade att nelli fått 2 köttiga rivsår i ansiktet..
AV ETT ANNAT BARN!!!!
anledning: x hade vaknat och fått panik för att ingen personal var i vilorummet...
då klöste x min lilla nelli i ansikte i ren och skär panik..
så nu har nelli stora sår, plåster och lila näsa...
var i helvete höll personalen hus?!?
när jag hämtade mina barn pratade jag med dom och dom lovade mig nya personalrutiner under vilan, men vad hjälper det när skadan redan är skedd??? jag bad om att få en skadeanmälan ifall det blir missprydande ärr ellekr andra komplikationer...
jag blir så sur och trött på att man inte har koll.
tillråga på det verkar politikerna i stan fått fnatt..
nu ska man minska dagistiden för arbetslösa och föräldralediga till 15 timmar i veckan.. och inga fria blöjor eller avgiftsfri månad under sommare när man har semester.
på detta sett ska man spara in 20 miljoner.. men ser dom inte konsekvenserna?
folk kommer att ta hem sina sm och få vårdbidraget istället och börja gå på öppna förskolan. det innebär att barnantalet på dagis minskar och då får man även minska personalantalet.. jävla puckon.. det är allt jag har att säga..
färdig gnällt för nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0