Uppsala i all ära

Ja nu sitter jag på akademiska med luvan som ska eeg-registreras i ngr dagar av olika skäl...
Här på våran avdelning är det spöklikt tyst och ödsligt.
Men tidigare i afton var det ett himla ös! massa barn som sprang, rullade rullstol och lekte med varandra.
alla utom min sötis... hon är kopplad till en dator som i sin tur filmar henne hela tiden. och har bara 10 meter lång sladd.
det innebär att hon bara kan röra sig i rummet och till toaletterna. gissa om hon har klättrat på väggarna bitvis...
DET HAR HON!
för att aktivera henne lite har jag köpt pysseltidningar och var net på lekterapin och hämtade målarböcker, kritor och annat att sysselsätta sig med.
Nu på kvällen fick hon en barbietidning av mig och den har hon pysslat med i ngr timmar.
Nu är det så hä:
Jag får inte lämna henne ensam då man inte vill att hon ska vara ensam om registreringen skulle indikera på anfall. detta i sin tur innebär enda stunden vi inte sitter ihop är vid toabesök och när ngn usk kan lösa av mig för kioskshopping.  det har blivit två vändor till kiosken och de resulterade i frukt tidningar och lite godis.. men när man ligger på sjukan får man äta godis en måndag tycker jag!
Maten... vilket trauma... tyckte att maten i stan var kass och nu detta... slemmiga grytor och kalla veggbiffar... bläää.
Hoppas vi får besök av snälla människor som har med mat och frukt till oss.. annars kan detta bli min nya bantningskur kanske?

Nu sover min tös brevid mig medans jag smyger med internet och har haft min mobil på ngr ggr idag..
jag skriver tenta och grejar med en massa annat skoj! så tjipp och hej...
nu ska jag käka dumlekola

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0