plugga tills du stupar...

så ser min vardag ut för tillfället ut..
tre exa, 2 salstentor, och allt detta inom loppet av en månad...
hur fan ska jag orka?
och hur ska tiden räcka till???
kan man få ngr extra vakentimmar på dygnet tack....
jag går snart i backen....

Pluggar 100%
tar hand om 2-3barn
Tvättar
städar
lagar mat
diskar
nattar barn
promenerar med vovven
pratar strunt med katten

när ska jag få tid för mig?
och när ska dom som finns i min närhet komma till undstättning?
eller bara klappa mig på axeln och säga:
Bra jobbat Maria! eller Fan vad du är duktig som orkar med allt!

När är det min tur att få koppla av och bara vara?
När ska jag kunna sitta uppkurad i soffan med ett glas vin, eller en kopp te utan att känna mig stressad???
När ska ngn se allt jag gör för att hålla huvudet ovanför ytan?
Detta är inget val jag medvetet gjort, jag trodde aldrig att jag skulle vara ensam så mycket som jag är...
men jag får bita i det sura äpplet och prestera det som väntas av mig...

jag har konstant huvudvärk, ingen aptit, ingen ork, känner mig ofta ledsen, och nu som om det inte var nog med elände, har mitt tandkött gett upp!!
kommer jag i närheten av det med en tandborste får det stockholms blodbad att se larvigt ut...
ännu ett tecken på stress...
Avlasta min tyngda hjärna och min trasiga kropp...
ngn? snälla?
går jag inte in i väggen nu så klara jag allt som tänkas kan... inte en  chans....
tack tack....

Kommentarer
Postat av: Helena

Om du/ni flyttar till Köping kan jag hjälpa till när du behöver lite hjälp :) Och du Maria, du är jätteduktig som gör allt det där själv. KRAAAM

2010-05-25 @ 16:41:56
URL: http://helenasvirrvarr.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0